- Šis renginys jau įvyko.
Diskusija [0-|] / įeitičia
2021-06-02/20:00 - 20:45
Prieiga ir galimybės: kas turi galimybę, teisę ir vietą dalyvauti? Ką mes įtraukiame, kur priimame, kas ir kodėl lieka „už durų“? Šis klausimas dabar tiek pat aktualus, kiek ir ankstesniais [moderniosios] istorijos periodais.
Kviečiame prisijungti pasikalbėti apie tai, kaip suteikti laiko ir erdvės reprezentuoti t*s, kur*s nereprezentuojam*s plačioje, apibendrintai – elektroninės – muzikos scenoje. Šiame susitikime, vyksiančiame garso stovyklos [0-|] metu, kalbėsimės apie tai, kaip sukurti sąlygas ir prieigą t*ms, kuri*ms jos trūksta.
Apie savo praktiką kalbės ir patirtimi dalinsis:
Anna Wszeborowska, techninė vadovė Ableton kompanijoje, kurioje ji pagrinde susitelkusi į kompanijos pagrindinio produkto Live ir Cycling ’74 produkto Max integravimą. Prieš prisijungdama prie Max for Live komandos, Anna darbavosi prie Ableton kontrolerio Push ir dirbo komandoje, atsakingoje už kompanijos instrumentų ir efektų vystymą.
Įvairiomis iniciatyvomis Anna siekia programavimo bendruomenę padaryti prieinamesnę. Ji organizuoja dirbtuves nepakankamai reprezentuojamoms grupėms bei rengia mokymo medžiagą, kuri suteikia galimybę mokytis sudėtingų dalykų paprastesniu būdu. Šiuo metu ji Berlyne bendra-organizuoja C++ studijų grupę, skirtą moterims, pavadinimu dynamic cast.
Brigitta Bödenauer, [0-|] lektorė. Brigitta yra meninkė iš Austrijos, kurianti garsą, kiną ir instaliacijas, nuo 1990 m. ji didžėjauja Vienos eksperimentinės muzikos scenoje. Ji dėsto ir rašo apie kiną ir medijas. Brigittą domina judesys garse ir vaizde, tai, kaip žmogaus ausiai negirdimus garsus perteikti šviesos ar kitomis priemonėmis, bei erdvės matmuo garse. Tiek vizualiojoje, tiek garsinėje kūryboje Brigitta tyrinėja tai, kas slypi už to, kas neapčiuopiama – tai gali būti aido šleifas tamsiame tunelyje, emocijų persmelktas garsas politiniame proteste ar kas kita.
Vygintas Orlovas, [0-|] lektorius. Vygintas yra menininkas ir tyrėjas. Jo meninio tyrimo akiratyje – komunikacija, trikdžiai, vaizdo ir garso sąsajos ir percepcijos procesai. Nuo 2015 jis dirba Vilniaus dailės akademijos įvietinto meno katedroje, kur dėsto interaktyvaus meno pagrindus, Pure data programinę aplinką ir kita.
Vyginto susidomėjimas garso ir vaizdo laukų galimybėmis nuvedė jį į Japonijos OptoSigma, kur jis atliko praktiką spindulinio srauto garso analizės srityje. 2019 m. Vygintas Orlovas apsigynė disertaciją tema „Transformacija: vaizdo ir garso ryšiai. Kompleksinė garso-vaizdžių kūrimo strategijų analizė“ ir pristatė personalinę parodą „xqvhawhhef“.
William Bilwa Costa, [0-|] lektorius. Williamas yra Berlyne įsikūręs konceptualaus meno srities kūrėjas, dirbantis performanso, garso ir vizualiajame mene. Bilwą domina eksperimentinės daugiadisciplininės prieigos prie elektroakustinės muzikos, garso kompozicijos bei atlikimo. Čia jis pasitelkia savo daugialypę patirtį, kurį atsineša iš savo šaknų – dub’o kultūros, vizualiojo meno ir dizaino. Bilwai svarbu bendradarbiavimas ir mainai, tad per savo kūrybinę praktiką jis siekia sukurti erdves įvairių sričių kūrėj*ms. Būtent dėl šio dialogiškumo siekio ir didelio susidomėjimo triukšmo ir architektūros sąsajomis, Bilwa tapo sugrįžtančiu Matters programos reziduojančiu menininku.
Diskusija yra garso stovyklos [0-|] dalis, atvira ne-stovyklos dalyv*ms. Dalyvavimas nuotoliniu būdu per Zoom platformą. Nuoroda čia.
Garso stovyklą [0-|] organizuoja industrinės kultūros platforma Matters, Kauno menininkų namai ir Kaunas 2022.